vrijdag 8 mei 2009

de voorbereiding

Het verhaal van deze reis begint in het reisbureau.
Het werd tijd voor nog eens een reisje en het liefst naar Zuid-Spanje of Griekenland.

"Griekenland is nog toe, en voor Spanje zijn jullie te laat". OK, we waren maar veertien dagen op voorhand met de planning van de reis begonnen, maar het leek ons niet echt hoogseizoen. We kregen enkele brochures met jet-air hotels in onze handen gestopt en ze ging wel eens kijken voor een vlucht.

Die vlucht leek het grootste probleem. Bovendien was dit niet het soort reis dat we voor ogen hadden. We zijn daar vriendelijk buitengevlucht. Dat we in onze raid de chacoche hadden laten staan was enkel een voorbereiding op wat de reis voor ons in petto had.

Vliegen en auto huren leek me te duur, en bovendien vind ik het reizen naar de bestemming de helft van het plezier van het volledige avontuur.
Dat brengt me al meteen bij de essentie, een vriend zei me dat wij op reis gaan voor cultuur, zij eerder voor natuur. Na verschillende boeiende reizen zijn we er zelf ook uit, de cultuur willen we zeker leren kennen, ook de natuur boeit ons, maar bovenal is het het avontuur dat ons willens nillens achtervolgt.

De avond na de ontsnapping uit het reisbureau vond ik op internet via interhome ons huis voor het grootste deel van de reis. De hotels voor de heen en terugreis had ik de dag nadien, en ik was gelukkig verwittigd dat ik ook de tickets voor het alhambra al best bestelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten